Atrakcyjne i skuteczne strony internetowe - jak powinny wyglądać?

Trendy w projektowaniu stron internetowych nieustannie ulegają zmianom. Dlatego witryna internetowa powinna być przygotowana zgodnie z aktualną tendencją dominującą w Internecie. Dynamiczny rozwój technologii informatycznych panujących w sieci wpływa na ewolucję i kierunek powstawania nowych stron internetowych. 
Strony www starszej generacji znacznie różnią się od tych nowszych i niestety często przegrywają na odbiorze. Dlatego właściciele poprzednich witryn nie mogą konkurować w sieci z nowoczesnymi stronami internetowymi. Podobnie jest jak z nowym samochodem. Po kilku latach jego linia już nie jest taka atrakcyjna, a wnętrze będzie się mniej podobać w porównaniu z nowymi modelami. Warto się wtedy zastanowić nad przebudową (lub budową od nowa) witryny internetowej. 

Jak było kiedyś. 

Bywało różnie. Różnokolorowo, często chaotycznie, wiele animacji, dużo grafiki, wyskakujące okienka, napchane wszystkim.  Strony pełne treści, grafiki, banerów itd. Do tego nie dla urządzeń mobilnych. 

Jak jest teraz. 

Każdy ma inny gust i ciężko będzie wszystkich zadowolić. Jednak należy się kierować pewnymi aktualnymi regułami. Czyni to stronę internetową bardziej atrakcyjną i  zachęca użytkownika do częstszego jej odwiedzania. Tak naprawdę w jednej chwili możemy ocenić czy strona się nam podoba, czy nie. Dopiero później zaglądniemy dalej do informacji.

Cechy dobrze zaprojektowanej strony internetowej

1. Kolory – pierwsze spojrzenie. 

Odważne i żywe kolory stron internetowych w znaczący sposób przyciągną wzrok i zaciekawią internautów. Właściwe, nasycone kolory wzmocnią odbiór treści oraz bardziej zwrócą uwagę na kluczowe informacje. Ciekawa kolorystyka będzie często kontrastować z minimalistycznym trendem wyróżniając ją na tle konkurencji. Przeciwne barwy znacznie wyróżnią takie elementy jak przyciski (call to action, odnośniki) zachęcając do ich użycia.

2. Grafika – drugie spojrzenie.

Kolejnym bardzo istotnym elementem jest należycie dobrana grafika i odpowiednio umiejscowiona na stronie internetowej. Najpierw patrzymy na zdjęcie potem czytamy tekst. Grafika musi wzmacniać i uzupełniać treści strony. Obecnie stosowane obrazy to: fotografie wysokiej jakości, ilustracje, ikony. Grafikę, fotografię na strony internetowe można wykupić z różnych źródeł lub wykonać we własnym zakresie. Są portale ze zdjęciami i grafikami darmowymi lub płatnymi. Są to zdjęcia wysokiej jakości, ale inni mogą je także wykorzystać do kreowania własnej wizytówki. Tutaj warto zainwestować w wykonanie sesji fotograficznej i takie niepowtarzalne zdjęcia dołączyć do projektu. Nikt inny nie zdubluje takich fotografii. Zwiększy to wiarygodność i zaufanie firmy lub osoby.

3. Design strony www, layout.

Całościowy układ na stronie menu, grafiki, tekstu oraz innych elementów decyduje o interesującym wyglądzie. Atrakcyjna prezentacja oraz istotne treści to zadowolony odwiedzający. Obecnie projektowanie portali internetowych idzie w kierunku minimalizmu oraz dobrej czytelności kontentu (zawartości, w tym treści). Na stronie musi panować porządek. Czytelnik powinien skierować swoją uwagę na najważniejsze informacje. Grafika projektu musi trafnie integrować się z treściami strony. Ważne jest uwzględnienie kierunku czytania, tam gdzie użytkownik najpierw skupia i jak prowadzi wzrok. W przypadku identyfikacji wizualnej marki jest oczywistą sprawą, że strona internetowa jak i jej kluczowe elementy muszą harmonizować pozostałymi ogniwami firmy. Promowanie w ten sposób własnego biznesu w sieci zwiększy znacznie zainteresowanie w Internecie. Strona internetowa reprezentuje właściciela przez 24 godziny na dobę. Pierwsze wrażenie użytkownika zadecyduje czy zostanie on dłużej na stronie, czy szybko ją opuści.

4. Funkcjonalna strona internetowa.

Witryna musi być praktyczna i czytelna. Zawarte w niej elementy muszą być potrzebne. Jeśli użytkownikowi spodoba się wygląd strony, a nie będzie w stanie znaleźć potrzebnych mu informacji, pójdzie szukać ich na innej stronie www. Menu strony musi być dobrze widoczne, intuicyjne oraz proste. Treści i informacje powinny być konkretne i wartościowe. Zbyt duża zawartość strony może również zniechęcić czytelnika. Przyciski powinny dawać możliwość szybkiego kontaktu lub zrealizowania zamówienia. Typografia powinna być utrzymana w jednym stylu. 

5. Responsive Web Design (RWD).

RWD czyli strony, które dopasowują się do wielkości ekranu urządzenia. W tej chwili to norma. Strona nie posiadająca właściwości RWD znacząco straci na wartości. Po pierwsze wielu użytkowników korzysta z urządzeń o mniejszych rozdzielczościach niż w komputerze (smartfony, tablety). Po drugie wyszukiwarka Google lepiej pozycjonuje strony mobilne.

6. Szybkie ładowanie strony.

Witryna powinna ładować się szybko. Nieprawidłowo zoptymalizowana grafika może spowodować wolne działanie strony internetowej. Taka sytuacja zirytuje użytkownika, który szybko ją opuści i już na nią nie powróci. Krótszy czas ładowania strony wpłynie dodatkowo na podwyższenie miejsca w wynikach wyszukiwania Google.

7. Interaktywność.

Dodatkowa możliwość zainteresowania czytelnika i zaangażowania go do korzystania z witryny biznesowej to wprowadzenie różnego rodzaju przycisków, animacji, slideshows, formularzy kontaktowych. Dodawanie komentarzy do tekstów, polubienia i udostępniania treści w social mediach takich jak Facebook, Google+, Instagram itp. jest również dobrą formą komunikacji i rozpowszechniania biznesu w Internecie.

8. Zoptymalizowana strona www pod kątem SEO.

Właściwe zbudowana witryna internetowa jest lepiej pozycjonowana przez np. Google. Odpowiedni kontent, treści, słowa kluczowe, nagłówki, linki poprawią widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, co spowoduje większą liczbę odwiedzających.

MASZ PYTANIA?

Zamów teraz profesjonalną stronę internetową. 
Wyróżnij swój biznes i zyskaj więcej użytkowników. 
KONTAKT
zobacz moje strony www